האפשרויות העומדות בפני בעל עסק קטן רבות ומגוונות, אולם רבים מאלה המבינים את הכורח בשיווק, מפספסים בהוצאתו לפועל. טעויות נפוצות הן בחירה באפיקי פרסום לא מתאימים, אי שימוש באנשי מקצוע, חוסר ניצול של יתרונות העסק.
עסקים קטנים רבים הפועלים במחזורים בינוניים ובמתח רווחים נמוך, חוששים להשקיע בפעולות שיווקיות מתוך ראיה שמדובר בהוצאה בלתי חוזרת. 
המצוקה מובנת אך היא לוקה בראייה קצרת טווח. לכאורה, השקעה בפרסום תתבטא במישרין בהכנסה, אולם בעל עסק חייב להפנות חלק מהמחזור לפרסום ולשיווק כדי להיראות, כדי לשמר תדמית, כדי להגיע ללקוחות חדשים. 
 
לכל עסק ייחודיות משלו, גם אם היא נדמית בנאלית. הייחודיות יכולה ללבוש צורות שונות: היא יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שהעסק הוא משפחתי, שמוכרים מוצר יוצא דופן, מיקום מצוין, מחירים זולים וכיוב'. יש למנף את הייחודיות הזו כדי למשוך קהל שיחשף גם למוצרים האחרים שיש לעסק להציע. 
גם מי שסבור כי מתח הרווחים אינו מאפשר זאת, יגלה מהר כי פרסום ושיווק בערוצים המתאימים, לכל הפחות יחזירו את ההשקעה ובכך גם ישיגו לפחות את שתי המטרות הראשונות המצוינות לעיל. 
 
האפשרויות העומדות בפני בעל עסק קטן רבות ומגוונות, אולם רבים מאלה המבינים את הכורח בשיווק, מפספסים בהוצאתו לפועל. טעויות נפוצות הן בחירה באפיקי פרסום לא מתאימים, אי שימוש באנשי מקצוע, חוסר ניצול של יתרונות העסק ושל רצפת המכירה. 
 

השלב הראשון בהקמת עסק צריך להיות תהליך של מיתוג.  

המיתוג חשוב מסיבות רבות- הוא יוצר זהות לעסק. עסק ממותג שם למעשה דריסת רגל חזקה יותר בתחום עיסוקו, דבר שיקל עליו בעתיד מול המתחרים באותו תחום ויסייע למידת מוכרותו. 
השפה הגרפית לא יכולה להיות מנותקת מהשפה המילולית. השפה הגרפית צריכה להשלים את מה שאתה מוכר במילים. תהליך המיתוג צריך אם כן, להציג את אופי העסק שלך ולשדר את הצהרותיך כלפי קהל הלקוחות הפוטנציאלי. מיתוג כולל שפה אחידה של זהות העסק. תהליך של מיתוג יקבע מה אתה משדר ולמי, קביעת עקרונות שיווקים, ניתוח קהלי יעד, חידוד החזון וערכי המותג וכיוונים לפעולה.
 
מיתוג העסק צריך להיות חלק מתהליך אסטרטגי שנועד למצב את העסק. במסגרת תהליך זה עליך לאפין, קביעת חזון ומטרות, זיהוי קהלי יעד והתוויית תכנית חדירה לשוק
 

השלב השני אם כן, הוא הכנת תכנית אסטרטגית למיצוב העסק. 

במסגרת זו עליך להחליט מי אתה- מסעדה איטלקית או בית קפה עם אוכל, בית בריאות או חנות תבלינים, סוכן ביטוח או יועץ פיננסי. 
המיצוב חשוב להמשך הדרך, שכן זו תעודת הזהות שלך. כאשר עליך להחליט לגבי מיצוב העסק שלך, אתה בהכרח צריך לוותר על מאפיינים אחרים ולהחליט בשלב זה מה הכי חשוב לך להציג לתקופה הקרובה. מהלך של מיצוב יגרום לציבור הלקוחות הפוטנציאלים לבוא אליך בשביל אותו מאפיין מסוים. כאשר תתמצב בתחום אותו אתה מבקש לקדם, תוכל לבצע הערכה מחודשת ואולי לשנות כיוון. 
במסגרת התכנית עליך לשלב את תהליכי המיתוג והמיצוב, לתרגם לשפת המעשה את האסטרטגיה שקבעת ולהציב יעדים מבחינת זמן ותוצרים.
התכנית האופרטיבית צריכה לכלול פעילות של יחסי ציבור, נוכחות באינטרנט, שיווק ממוקד ופרסום, שימור לקוחות מהיום הראשון ועוד.

להלן כמה היבטים שכל עסק צריך לקחת בחשבון הן במהלך ההקמה והן בתפעול השוטף:

 

שימור לקוחות 

כשחושבים על זה, הרי שאת העסק שלך פקדו אלפי אנשים במהלך השנים. חלקם הזדמנו אליו במקרה, חלקם, מגיעים מידי פעם וחלקם לקוחות קבועים. אם הם יצאו מרוצים, אין שום סיבה שלא יגיעו שוב. על כן חשוב לשמור איתם על קשר. טיפוח הקשר עם לקוח קיים קל הרבה יותר ואפילו זול יותר מאשר לכידת לקוחות חדשים. 
 

פרסום

תחום זה הוא היקר ביותר. כשאין לך כסף, הפרסום הופך ללא יעיל, אלא אם הוא ממוקד לקהל יעד מאד מוגדר. 
אחת הדרכים להתגבר על קשיי נזילות היא להתחבר עם בעלי עסק אחרים או שכנים וליזום מהלך שיווקי/ פרסומי משותף. 
דרך אחרת היא פרסום ממוקד: זיהוי קהל היעד יסייע במציאת המדיום המתאים לפרסום בעלויות סבירות.
האינטרנט היום הופך אחד מהאמצעים היעילים: באינטרנט כל ממזר יכול להיות מלך. בקהילה הוירטואלית החדשה תמצא ששכן שלך, שלא ידע על קיומך, מוצא עניין בעיסוקך לאחר שנתקל בו באינטרנט. 
האפשרויות לפרסום באינטנט, בלתי מוגבלות. בעלויות לא גבוהות יחסית, אתה יוצר לעצמך נוכחות הן תדמיתית והן שיווקית. 
 

שיווק

רבים מבעלי העסקים שנכונים להשקיע בפרסום עושים חצי עבודה בסוברם כי הם פרסומאים מצויים ודי ברכישת מדיה. במקרים רבים ההפקה נעשית בצורה חובבנית שעלולות להיות לה השלכות שליליות על העסק. אין די בהעברת טקסט לבית הדפוס ולסמוך על הגרפיקאית שלו להפיק פלייר. 
כאשר מכינים פלייר יש לקחת בחשבון מי קהל היעד, היכן יחולק ובכמה עותקים. אח"כ יש לקבוע באיזה פורמט, מה עובי הדף ואיך יחולק. 
החומר השיווקי צריך להיות מנוסח ע"י מי שמתמחה בכתיבה שיווקית, כאשר כל מילה בו שקולה והעיצוב מקצועי. להווי ידוע כי העטיפה חשובה יותר מהמסר עצמו: יודע שאנשים אוכלים בעיניים, קונים בעיניים ומתרשמים ממה שחמשת החושים משדרים למוחם. כשם שבעל מסעדה יודע כי במידה רבה יופיה של המנה הולך לפני טעמה, כך עליו להבין כי עיצוב איכותי של פלייר יעשה את ההבדל בין לעצור רגע ולקרוא אותו ובין זריקה לפח. 
 

יחסי ציבור

אמצעי זול ויעיל מאין כמותו להעברת מסרים. אין תחליף לחוזקה של המילה הכתובה בעיתון ונתפסית אובייקטיבית. בעידן שבו יש אינפלציה של מידע, שימוש מושכל בו מייצר כוח, בזכותו כל אחד יכול לבוא לידי ביטוי בתקשורת.
 
לסיכום, 
עסקים קטנים נאלצים לעבוד יותר קשה כדי לפרסם את עצמם ולמשוך לקוחות. כורח זה מאפשר גם יצירתיות שיכולה למשוך תשומת לב. לעסקים קטנים גם יש יתרון על פני רשתות גדולות והיא נגישותם ומידת מוכרותם לתושבי האזור בו הם פועלים. את המיידיות הזו ניתן למנף למכירות באופן מיידי ומהיר. 
המלצתי היא כי בעל העסק יקצה עד 10% מהמחזור לפרסום. מי שלא מסתפק בלנוח על זרי הדפנה יעקוב אחרי המתחרים, ימצא דרך להעסיק איש שיווק, יזנב במתחריו הגדולים ויגלה שכל אחד יכול.