ייעוץ תקשורת לעורכי דין – כך תגדילו את הסיכויים לפרסם את האייטם שלכם

מברוק! זכיתם בפסק דין או הגשתם תביעה מעניינת? עכשיו הגיע הזמן לפרסם זאת באמצעי המדיה הרציניים בישראל. ולא, אין הכוונה במסגרת תוכן שיווקי או לשלם כסף עבור שיתופי פעולה מסחריים למיניהם { לבטח כבר הבנתם שזה לא ממתג ולא מביא לידים}.

השאלה היא כיצד יש לפעול על מנת להגדיל את הסיכויים שעיתונאי רציני יפרסם את האייטם. כמובן שאיננו מזלזלים בגופי תקשורת קטנים, אולם בכל זאת, היקף החשיפה במאקו, וואלה, YNET וכו' מדברת בעד עצמה.

קבלו שורה של טיפים, ששווים זהב.
אם תפעלו בהתאם, תגדילו משמעותית את הסיכוי שהאייטם ייכנס.

היו תמציתיים

אם תעבירו לעיתונאי את פסק הדין, מבלי להסביר בקצרה את ליבת העניין בפסה"ד (או בכתב התביעה), גדולים הסיכויים כי הפניה תמחק. זכרו - עיתונאים עסוקים מאוד ומקבלים מידי יום עשרות אם לא מאות פניות. אין להם זמן לקרוא את מלוא פסק הדין, ולבטח לא להבין באופן עצמאי מה מעניין בו. הציפייה כי העיתונאי יקרא פסק דין של עשרות עמודים או כתב תביעה ארוך – מנותקת מהמציאות.
אז כיצד יש לפעול? יש לכתוב פיסקה שמבהירה מדוע פסק הדין מעניין.

 

לא ''למרוח'' את העיתונאי

במידה ופסק הדין התפרסם כבר בגוף תקשורת אחר יש לציין זאת. אם העיתונאי יגלה זאת, אמינותכם תפגע ובהתאם גם הסיכויים שיתייחסו אליכם ברצינות להבא.
אין דבר מהותי יותר בקשר עם עיתונאי, מאשר הביטחון שלו באמינותכם.

 

בלי סופרלטיבים מיותרים

אין מקום בידיעה חדשותית לסופרלטיבים עצמיים ולבטח לא להתהדרות בנוצות. לעולם אין לכתוב לעיתונאי שפסה"ד תקדימי אם הוא אינו כזה. מדוע? כי אף אם הצלחתם 'לעבוד' באופן חד פעמי על אותו עיתונאי, סביר להניח שהוא יגלה זאת מהר מאוד. מכאן ועד לתיוגכם כלא אמינים – המרחק קצר ביותר. קשה מאוד לתקן רושם שלילי ובל תשכחו שקיימת תנועה מתמדת של עיתונאים בין גופי המדיה. היום הוא עובד כאן ומחר שם.

 

'לא' זו גם תשובה

עיתונאי סירב לפרסם את האייטם שהצעת לו? המשיכו הלאה. ברוב המקרים ניסיונות השכנוע לא יעזרו ועלולים לתייגכם כנודניקים. תמיד יהיה עיתונאי אחר שיביע עניין. אמנם לוקח לעיתים זמן רב לאתר עיתונאי שיתעניין בסיפור שלכם, אולם החלופה בדמות ניג'וס לעיתונאי שסירב לפרסם את האייטם – נדונה לרוב לכישלון.

 

מידע הוא כוח

כשהעיתונאי חפץ בידיעה שהוצעה לו, עליכם לתאם מולו ציפיות. האם הידיעה בלעדית? האם אתם יכולים לשלוח אותה למקומות נוספים?
אם סיפקתם ידיעה בלעדית טובה – תוכלו לבוא בדרישות כגון שתמונתכם תופיע בידיעה, קרדיט מלא למשרד וציטוט מטעמכם.

 

לסיכום, מערכת יחסים עם עיתונאים, היא מערכת יחסים שמבוססת על אמון, מתוך הכרה בעובדה כי זמנם קצר – מה שמחייב אתכם להיות ענייניים ואמינים. אל תבזבזו את זמנם ולבטח אל תשרטטו בפניהם מציאות לא מדויקת.
 

לסיכום, כמשרד שעוסק מזה 15 שנים ב  יחסי ציבור למשרדי עורכי דין, חשוב לנו לחדד כי מערכת יחסים עם עיתונאים מבוססת על אמון, מתוך הכרה בעובדה כי זמנם קצר – מה שמכריח אתכם להיות ענייניים ואמינים. אל תבזבזו את זמנם ולבטח אל תשרטטו בפניהם מציאות לא מדויקת.

שיווק עורכי דין